http://www.latimes.com/business/hollywood/la-fi-ct-fox-news-seth-rich-sky-20170808-story.html

Fox News' handling of Seth Rich story could snag British review of Sky

deal .
2017-08-08 latimes.com

Britain’s media regulators appear to be reviewing Fox News’ handling of an erroneous story that claimed
slain Democratic National Committee staffer Seth Rich was the source of damaging leaks during last
year’s presidential campaign — not Russia.

Britain’s Secretary of State for Culture and Media Karen Bradley on Tuesday asked Britain’s media
watchdog — the Office of Communications — to clarify portions of its assessment that 21st Century Fox,
and the Rupert Murdoch family, which controls the media company, were “fit and proper” broadcasters.

British officials have been mulling whether to approve the Murdochs’ $14-billion bid to take full control of
Europe’s largest pay-TV company, Sky. The satellite TV service, which includes the Sky News unit, has 22
million customers in Britain, Ireland, Germany, Austria and Italy.

Bradley’s query comes less than a week after an explosive lawsuit was filed against Fox and Fox News in
New York by a former Washington detective, Rod Wheeler. Wheeler was a longtime paid contributor to Fox
News and he alleged that quotes attributed to him in the Fox News article, which ran online for about a
week in May, were fabrications.

Bradley, in a statement, did not mention the discredited Fox News story — or the lawsuit alleging that
President Trump’s White House participated in the crafting of the story. Fox News has since retracted the
story, saying it failed to live up to the network’s standards.

Instead, Bradley asked Britain’s Office of Communications, known as Ofcom, to provide clarifications on “a
number of points” that have arisen recently. Bradley noted her office had reviewed a “large number” of
allegations that have been lodged in relation to Fox.

“A number of these [allegations] raise new evidence and/or comment on the Ofcom assessment,” Bradley
wrote. She asked Ofcom to report back by Aug. 25.

Wheeler’s suit contends that a wealthy backer of Trump, Ed Butowsky, conspired with a Fox News
correspondent and the White House to make up a story to deflect attention from the Russia probe. Rich
was a 27-year-old aide at the DNC who was shot to death last summer.

Wheeler’s attorney, Douglas Wigdor, separately sent a 110-page letter to Ofcom’s Chief Executive Sharon
White last week. Wigdor wrote that Wheeler’s lawsuit “shed new light on whether 21st Century Fox
executives were forthcoming and transparent with Ofcom during its investigation, as well as the question
whether 21st Century Fox is capable of accurately and truthfully delivering news to the public.”

A Fox spokesman declined Tuesday to comment. Fox owns 39% of Sky, and wants to buy the shares it
does not own.

“There is no way that the British government can make a decision to approve this $14-billion takeover of
Europe’s largest pay-TV operator without assessing the seriously damaging allegations that Fox News
colluded with the White House in a massive coverup,” said Will Davies, a campaign official with the activist
group Avaaz, which opposes Fox’s bid for Sky.

Copyright (c) 2017 Los Angeles Times
Page 1 of 1 Aug 15, 2017 08:45:25AM MDT


http://www.latimes.com/business/hollywood/la-fi-ct-fox-news-seth-rich-sky-20170808-story.html
http://www.latimes.com/topic/business/media-industry/television-industry/fox-news-channel-ORCRP000017476-topic.html
http://www.latimes.com/topic/business/media-industry/rupert-murdoch-PEHST001424-topic.html
http://www.latimes.com/business/hollywood/la-et-ct-fox-news-seth-rich-20170801-story.html
https://www.gov.uk/government/news/process-update-on-the-secretary-of-states-consideration-of-the-proposed-merger-between-21st-century-fox-inc-and-sky-plc
http://www.latimes.com/topic/politics-government/donald-trump-PEBSL000163-topic.html

