Reporter says Fox News fired her for using harassment hotline

timesofindia.indiatimes.com/business/international-business/reporter-says-fox-news-fired-her-for-using-
harassment-hotline/articleshow/58523937.cms

Reuters 51412017
By Daniel Wiessner

May 4 (Reuters) - A Fox News radio correspondent filed a lawsuit on Thursday claiming she was fired for complaining
about sex discrimination, after the network encouraged employees to report harassment amid a barrage of legal
claims.

Jessica Golloher, who covers the Middle East and North Africa for Fox News Radio Network, says in the lawsuit that
instead of addressing complaints, Fox is using the harassment hotline "to paint targets on the backs of employees."

In the lawsuit, filed in New York state court, Golloher says that in April she reported sex discrimination to a lawyer at
the firm Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison, which Fox retained last year to conduct an internal probe of
harassment complaints.

The next day, Golloher was told she would be laid off in August due to budgetary concerns, the complaint says.

"Terminating an employee within 24 hours of utilizing the 'hotline' ... is yet another indication of (Fox's) lack of
oversight and retaliatory animus for those that are brave enough to report unlawful conduct," Golloher's lawyer,
Douglas Wigdor, said in a statement.

Fox News, a unit of Twenty-First Century Fox Inc, did not immediately respond to a request for comment. A
representative of Paul Weiss also did not respond immediately to a request for comment.

Fox News is facing a number of sexual harassment and discrimination lawsuits, including a proposed class action by
non-white employees who say they were mocked and humiliated because of their race and paid less than white
coworkers.

The mounting claims led to the resignation this week of network co-president Bill Shine, who is accused in several
cases of ignoring complaints of race and sex bias.

Fox last month parted ways with its most popular anchor, Bill O'Reilly, amid a number of harassment claims that he
has denied, and network chief Roger Ailes resigned last year after he was sued by former anchor Gretchen Carlson.

Ailes denied the claims, but Fox agreed to pay $20 million to settle Carlson's lawsuit.

In Thursday's lawsuit, Golloher says that despite her being based in Moscow during the 2014 Winter Olympics in
Sochi, Russia, a male London-based reporter who did not speak Russian was chosen as Fox's lead reporter for the
games.

Golloher also says that New York-based Fox Radio anchor Dave Anthony routinely spoke down to her and treated
her as a "vapid, unintelligent female reporter," according to the complaint

Golloher, who is seeking unspecified damages, says Fox violated New York City and state laws prohibiting workplace
discrimination. (Reporting by Daniel Wiessner in Albany, New York; Editing by Leslie Adler)



