Fox News radio reporter sues broadcaster for being ‘fired 24
hours after contacting complaint hotline'

& independent.co.uk /news/world/americas/fox-news-radio-reporter-jessica-golloher-sue-2 1st-century-fox-fired-
day-complaint-hotline-a7720256.html

Tom Batchelor 5/5/2017

Fox News HQ in New York, which is facing a slew of legal complaints Getty

Aformer Fox News radio correspondent is suing the network and its parent company over claims she was fired just
24 hours after contacting a ‘hotline’ set up to encourage employee complaints.

Jessica Golloher, a reporter based in Israel, claims that “within 24 hours” of sending an email to the firm’s
independent investigator, she was “without any prior warning, fired”.

The legal action, the latest in a string of allegations levelled at the Rupert Murdoch-owned media giant, has been
dismissed as “without merit” by 21st Century Fox.

Lawyer appeals to Ofcom about Sky takeover over 'racism at Fox News'

The lawsuit claims the action against her “can only be described as a blatant act of retaliation” and goes on to accuse
company executives of subjecting her to “countless sexist comments”.



Ms Golloher is being represented by the same New York-based lawyer working on behalf of 19 other claimants
alleging gender and race discrimination at the right-wing news network over a period stretching back more than eight
years.

The lawsuit claims the experienced foreign correspondent, who had spent time covering Russia and the former
Soviet bloc, was “degraded and humiliated” when, while covering the Sochi Winter Olympics, she was forced to work
as an assistant to a colleague who did not speak Russian and “was unfamiliar with the country”.

The 25-page complaint also alleges that she was prevented from carrying out on the ground reporting in Afghanistan
as it was “too dangerous”. It claims Fox TV subsequently sent a male reporter to cover “the exact story” that she had
pitched.

The complaint suggests the decision to fire the radio reporter, four-months before her contract was due to expire in
August, was made “knowing that Ms Golloher had previously made internal complaints about gender discrimination”.

The complaint continues: “While Fox may claim that the decision to terminate Ms Golloher was made before she sent
the email on April 17, 2017, any such defence would be preposterous given that Ms Golloher had previously
complained about discriminatory treatment and she was provided no notice or warning whatsoever regarding any
potential termination.

“Simply put, any purported desire on the part of Fox to clean up its culture and actually encourage employees to
come forward with complaints about discrimination in the workplace is nothing more than a move to salvage its
reputation.”

A source close to proceedings at 21st Century Fox told The Independent Ms Golloher's staff position was “eliminated
due to broader budget cuts at Fox News Radio”.

Fox News hit with racism lawsuit alleging plantation-
style management

“The allegation that she was somehow the subject of retaliation for
reporting her claim to 21st Century Fox is entirely false, not only did
she not report a claim to 21st Century Fox, but she declined the
opportunity to talk to outside counsel Paul Weiss,” they added.

The company said in an earlier statement that Ms Golloher’s claims
were “without merit”.

“Her allegations of discrimination and retaliation are baseless. We will
vigorously defend the matter.

“21st Century Fox has taken prompt and decisive action to address allegations of sexual harassment and workplace
issues at Fox News.”

But Douglas Wigdor, the lawyer representing Ms Golloher, told The Independent it was time for Fox “to accept
responsibility and create real change so that men and women can go to work without fear of being discriminated,
harassed and retaliated”.

The fresh legal action comes as pressure grows on Ofcom to reject a bid by 21st Century Fox to buy the remaining
61 per cent of shares in British broadcaster Sky.

Ofcom has been conducting a review into whether the company is "fit and proper" to launch a full takeover of Sky,
with its report due to be published on 20 June.



Mr Wigdor is due to meet with the UK media regulator on 11 June to discuss his clients allegations.

“l am pleased that Ofcom has invited me to appear in London next week on behalf of our 20 clients and look forward
to sharing the information that | have come to learn about 21st Century Fox through the dedicated men and women
that | am privileged to represent," he said.

Fox News has faced a torrid few months amid swirling claims of harassment levelled at senior executives.
Bill O'Reilly speaks out after sacking from Fox News: 'The truth will come out'
Last summer, the firm’s chief executive, Roger Ailes, lost his job over sexual harassment allegations.

The right-wing network also confirmed it was letting go of high-profile anchor Bill O’'Reilly following a review of
accusations of sexual harassment and inappropriate behaviour levelled against him.

A cross-party group of MPs and former Cabinet ministers met with Ofcom executives this week to voice their
opposition to the takeover attempt.

By Taboola



