Reporter says U.S. Fox News channel fired her for using harassment
hotline | Latest News & Updates at Daily News & Analysis dnaindia.com

A Fox News radio correspondent filed a lawsuit on Thursday claiming she was fired for complaining
about sex discrimination, after the U.S. television network encouraged employees to report
harassment amid a barrage of legal claims.

Jessica Golloher, who covers the Middle East and North Africa for Fox News Radio Network, says in
the lawsuit that instead of addressing complaints, Fox is using the harassment hotline "to paint
targets on the backs of employees."

In the lawsuit, filed in New York state court, Golloher says that in April she reported sex
discrimination to a lawyer at the firm Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison, which Fox retained
last year to conduct an internal probe of harassment complaints.

The next day, Golloher was told she would be laid off in August due to budgetary concerns, the
complaint says.

"Terminating an employee within 24 hours of utilizing the 'hotline' ... is yet another indication of
(Fox's) lack of oversight and retaliatory animus for those that are brave enough to report unlawful
conduct," Golloher's lawyer, Douglas Wigdor, said in a statement.

A spokesperson for Fox News, a unit of Twenty-First Century Fox Inc <FOXA.O>, said Golloher's
claims were baseless.

A representative of Paul Weiss did not respond immediately to a request for comment.

Fox News is facing a number of sexual harassment and discrimination lawsuits, including a
proposed class action by non-white employees who say they were mocked and humiliated because
of their race and paid less than white coworkers.

The mounting claims led to the resignation this week of network co-president Bill Shine, who is
accused in several cases of ignoring complaints of race and sex bias.

Fox last month parted ways with its most popular anchor, Bill O'Reilly, amid a number of harassment
claims that he has denied, and network chief Roger Ailes resigned last year after he was sued by
former anchor Gretchen Carlson.

Ailes denied the claims, but Fox agreed to pay $20 million to settle Carlson's lawsuit.

In Thursday's lawsuit, Golloher says that despite her being based in Moscow during the 2014 Winter
Olympics in Sochi, Russia, a male London-based reporter who did not speak Russian was chosen
as Fox's lead reporter for the games.

Golloher also says that New York-based Fox Radio anchor Dave Anthony routinely spoke down to
her and treated her as a "vapid, unintelligent female reporter," according to the complaint

Golloher, who is seeking unspecified damages, says Fox violated New York City and state laws
prohibiting workplace discrimination.



Fox News is a U.S. cable and satellite news television channel owned by the Fox Entertainment
Group, a subsidiary of 21st Century Fox <FOXA.O>.

(This article has not been edited by DNA's editorial team and is auto-generated from an agency
feed.)

Diligent Media Corporation Ltd.



