LAW360

Portfolio Media. Inc. | 111 West 19th Street, 5th floor | New York, NY 10011 | www.law360.com
Phone: +1 646 783 7100 | Fax: +1 646 783 7161 | customerservice@law360.com

Fox Accusers' Atty Warns UK Regulator Reviewing
Sky Deal

By Braden Campbell

Law360, New York (May 3, 2017, 4:38 PM EDT) -- An attorney for 19 current and former Fox News
workers accusing the cable news giant of rampant race and sex bias alerted Britain’s Office of
Communications to these and other allegations Wednesday as Ofcom considers allowing 21st
Century Fox Inc.’s $14.4 billion bid to take over Sky PLC.

Wigdor LLP founding partner Douglas H. Wigdor detailed allegations Fox News leadership enabled
sexual harassment by former star Bill O'Reilly and ex-chairman Roger Ailes and ignored reports by
black employees alleging racism and discrimination in a letter to Ofcom Chief Executive Sharon
White. The British government told Ofcom in March to review whether the deal meets its public
interest test, which involves analyzing the company’s corporate governance.

Wigdor filed suit in March on behalf of two black Fox News workers who allege Fox News' Judith
Slater, senior vice president and controller, made frequent racist comments toward them and
other workers, including mocking speech stereotypes and asking one plaintiff whether her three
children were “fathered by the same man.” The suit has since added nine other plaintiffs,
including anchor Kelly Wright.

These accusations reflect poorly on Fox News' leadership, Wigdor suggests in his letter. The
attorney accuses Fox News of firing Slater shortly before the workers filed suit to “avoid negative
publicity and salvage its reputation,” pointing out that employees had complained about Slater for
years and the company only acted when faced with a public suit. He also reiterated claims in the
suit that Dianne Brandi, executive vice president of legal and business affairs, told a complaining
worker in mid-2015 the company could not then fire Slater “because she knows too much” about
claims Ailes and O’Reilly were serial sexual harassers.

These sex harassment allegations also bring Fox News’ governance into question, according to
Wigdor. He criticized the company for reportedly paying millions of dollars to settle sexual
harassment allegations against O'Reilly and only cutting ties with the "O'Reilly Factor" star after
advertisers began pulling their sponsorship en masse. He also cited New York City Public Advocate
Letitia James’ suggestion in a letter to federal regulators that "Fox News lacks proper internal
controls to ensure compliance with federal and state labor laws.”

Wigdor also detailed allegations Fox News tries to intimidate and silence workers who would
report discrimination. He claims the company and Epstein Becker Green name partner Ronald M.
Green engaged in “preemptive litigation” aimed at softening the blow of scandals by suing would-
be accusers before they can file.

“It is telling that Fox uses attorneys who are so willing to bring meritless retaliatory actions
against their employees who allege discrimination in order to intimidate those employees and
silence their allegations,” Wigdor said.

He also said the company’s practice of making its workers agree to confidential arbitration
“undercut[s] any claim that Fox ... has any real interest in resolving its internal problems,” and
briefly mentioned former Fox News host Andrea Tantaros’ claims the company cyberstalked her.
Wigdor does not represent Tantaros.



Fox News parent 21st Century Fox announced its plans in December to buy all of the outstanding
shares of British telecom giant Sky that it does not already own in a $14.4 billion deal. Fox said
the time was right to acquire the pay-TV company it helped found.

But the Rupert Murdoch unit's previous efforts to buy up the rest of Sky have fallen through. The
company ultimately walked away from a $13 billion bid for Sky in 2011 amid a public backlash
over a phone hacking scandal at several News Corp. tabloids.

The Murdoch empire has since split into two separate pieces: News Corp. holds print media
operations, while Fox owns the broadcasting and entertainment divisions.

A Fox representative did not immediately respond Wednesday to a request for comment.

--Additional reporting by Melissa Daniels, Benjamin Horney and Eric Kroh. Editing by Aaron Pelc.

All Content © 2003-2017, Portfolio Media, Inc.



